Postponement of East Bound 2020 (originally scheduled May 13-15)
Thank you so much to everyone who has been in touch with us about our upcoming East Bound conference, and for your patience during this time of uncertainty. The situation around the COVID-19 pandemic continues to evolve daily, and the staff and board of the Atlantic Publishers Marketing Association, along with the East Bound committee, have made the decision to postpone the conference, with the intention of moving the conference to the autumn of 2020, with the hope of aligning with both the Atlantic Book Awards and Word on the Street Halifax. We will be posting regular updates, and we sincerely hope you will be able to join us for our new dates. More details to follow as soon as we know more.
Read 2019 East Bound / Au tour de l’Atlantique Conference Report
*
Discover the richness and diversity of Atlantic books with East Bound: Talking Atlantic Books / Au tour de l’Atlantique : L’Édition au Canada atlantique.
From May 13-15 in Halifax we’ll celebrate the literatures of Nova Scotia, Prince Edward Island, New Brunswick, and Newfoundland and Labrador in both official languages and bring together publishers, authors, booksellers, schools and school libraries, literary festivals and reading series, and media.
Enjoy!
Découvrez la richesse et la diversité du secteur littéraire canadien atlantique avec East Bound: Talking Atlantic Books / Au tour de l’Atlantique : L’Édition au Canada atlantique
Du 13 au 15 mai 2020 à Halifax nous célébrerons les littératures du Nouveau-Brunswick, de la Nouvelle-Écosse, de l’Île-du-Prince-Édouard et de Terre-Neuve et Labrador dans les deux langues officielles en compagnie d’éditeurs, d’auteurs, de libraires, de médias, d’écoles et de bibliothèques.
More information:
East Bound / Au tour de l’Atlantique
This unique conference for book professionals from Atlantic Canada and beyond will be held at the Halifax Marriott Harbourfront from May 13-15, 2020. Unique in the country, East Bound is established as a venue for opinion leaders working in book publishing, libraries, bookstores, schools and universities, and the media. This year, East Bound will be held in Halifax, Nova Scotia. This year’s conference will take place alongside the Atlantic Book Awards, creating greater opportunities for networking and a bigger book buzz.
The 2020 East Bound conference will spotlight Canadian, regional, and local books in school libraries and classrooms. Inclusion is key to the work of the APMA, and the conference will be designed to engage publishers and book professionals throughout the region in both languages. It will focus on success stories from across Canada and beyond.
East Bound / Au tour de l’Atlantique
Ce congrès unique rassemblant les professionnels du livre du Canada atlantique et d’ailleurs se tiendra à Halifax, à Nouvelle-Écosse, du 13 au 15 mai 2020. Seul en son genre au Canada, Au tour de l’Atlantique donne l’occasion de s’exprimer aux leaders d’opinion qui œuvrent dans l’édition, les bibliothèques, les librairies, les écoles et les universités et les médias. Parce qu’il se tient à Halifax cette année, Au tour de l’Atlantique voisinera avec laremise des Prix littéraires de l’Atlantique, une opportunité sans pareille de réseautage et d’échange d’idées.
En 2020, Au tour de l’Atlantique mettra l’accent sur l’éducation et les solutions innovantes pour accroître la présence de livres locaux, régionaux et canadiens dans les écoles. L’inclusion est au cœur du travail de l’APMA et le congrès permettra d’inscrire dans un même dialogue les éditeurs et les professionnels du livre de toute la région, dans les deux langues officielles. On pourra entendra des histoires de réussites en provenance de partout au Canada et au-delà.
About the Atlantic Publishers Marketing Association
The mission of the Atlantic Publishers Marketing Association is to support the writing and publishing of books in Atlantic Canada. Our mandate is to act as a trade association for publishing houses and to carry out joint promotion and marketing activities to support and expand the sales of books published by our members across the Atlantic Provinces, and across Canada and internationally. The publishers in Atlantic Canada believe a vigorous Atlantic-owned-and-controlled book publishing industry is essential to the economic, cultural, educational and social life of Atlantic Canada. It currently undertakes marketing activities to support the publishing and sale of well over 100 new trade books annually.
Our activities include support for ongoing collaboration among our member publishers in working together to represent the interests of writers and publishers, and more importantly to undertake a diverse range of traditional and digital marketing activities and to provide professional development opportunities for publishing company staff and publishing professionals. We engage in collective marketing ventures designed to raise awareness of and to increase market share for Atlantic Canadian books among readers and book-buyers in Atlantic Canada, including our regularly published Atlantic Books Todaymagazine and the Book Lovers’ Holiday Gift Guide, distributed throughout Atlantic Canada in newspapers, bookstores, libraries and cafes. We also create online content, marketing, and bookselling through the AtlanticBooksToday.ca website and the Atlantic Books Todaysocial-media and E-newsletter marketing campaigns.
À propos d’Atlantic Publishers Marketing Association
La mission d’Atlantic Publishers Marketing Association est de soutenir l’écriture et la publication de livres au Canada atlantique. Nous avons le mandat d’agir à titre d’association professionnelle pour les maisons d’édition et de mener conjointement des activités de promotion et de marketing pour soutenir et amplifier le commerce des livres publiés par nos membres partout en Atlantique, ainsi qu’au Canada et à l’étranger. Les éditeurs du Canada atlantique estiment qu’une vigoureuse industrie du livre, dont la propriété et le contrôle demeurent en Atlantique, est un volet essentiel de la vie sociale, éducative, économique et culturelle au Canada atlantique. L’association entreprend des activités de marketing pour soutenir la publication et la vente d’au-delà de 100 nouveaux titres commerciaux par an.
Parmi nos activités, nous soutenons la collaboration en cours entre nos éditeurs membres pour défendre les intérêts des écrivains et des éditeurs et de manière plus appuyée, pour qu’ils entreprennent ensemble une gamme diversifiée d’activités de marketing traditionnelles et informatisées et procurent au personnel des maisons d’édition et aux professionnels du livre des occasions de perfectionnement professionnel. Nous participons aussi à des entreprises collectives de commercialisation ayant pour but la sensibilisation et le succès commercial des livres du Canada atlantique auprès des lecteurs et des acheteurs de livres de l’Atlantique, notamment la publication régulière de la revue Atlantic Books Todayet d’un guide d’achats pour les Fêtes qui sont distribués partout en Atlantique dans les journaux, les librairies, les bibliothèques et les cafés. Nous créons également du contenu en ligne, et assurons le marketing et la vente à partir du site Web AtlanticBooksToday.ca, sur les réseaux sociaux et dans les campagnes de marketing par bulletin électronique d’Atlantic Books Today.